Hver onsdag kl. 7.00 mødes vi på Bryghuset Vendia til morgenmad og slutter præcis kl. 8.30, så vi kan passe vores arbejde. Vi starter mødet med en sang og 3 minutters indlæg om løst eller fast fra et af klubbens medlemmer. Ofte har vi besøg af en ekstern indlægsholder. Enkelte møder placeres som virksomhedsbesøg og enkelte som aftenmøder.

Foredragsholderne er nøje udvalgt ud fra en række emner eller temaer, som klubbens medlemmer har udtrykt ønske om, eller som er topaktuelle. Temaerne er alsidige – tidligere har følgende eksempelvis været på dagsordenen:

• Grønt i alle afskygninger

• Religioner og trosretninger

• Alternativ behandling og naturmedicin

Og i indeværende år står der verdensmål på agendaen.

Vi har oftest besøg af borgmesterkandidaterne op til kommunalvalgene. Iværksætteri og unge er et naturligt interesseområde for programudvalget. På nogle møder er det udvalgsformændene, der fortæller om udvalgenes arbejde, og udvekslingsstuderende får mulighed for at fortælle om deres drømme om og oplevelser fra et udvekslingophold gennem Rotary.

Klub Møder

De fleste møder starter med morgenmad, 3 minutter og sang, info fra præsidenter og/eller udvalg. Oftest er der inviteret en ekstern foredragsholder, som har et indlæg af 30-40 minutters varighed. Der er mulighed for at stille spørgsmål undervejs og ved afrunding. Kl. 8.30 afsluttes mødet.

Virksomhedsbesøg

Nogle møder afholdes som udemøde i virksomheder, hvor vi får en rundvisning og kommer ”back-office”.
Oftest er der stadig morgenkaffe, men 3 minutter og sang gennemføres ikke.

Udemøderne starter også kl. 7.00 om morgenen – enkelte flyttes dog til et aftenmøde af hensyn til virksomhedens drift eller andet.

Egobranche

For at lære hinanden godt at kende har medlemmerne på skift et møde, hvor den enkelte fortæller om sit ophav og opvækst, uddannelse og karriere samt den branche, du befinder sig i.

Du har 30-40 minutter til rådighed og kan selv vælge formen – de fleste har lige taget en tur ned af Memory Lane og fremviser billeder mv. med et slideshow.

Vi belaver os på at nye medlemmer får tildelt et møde til egobranche indenfor 3 måneder fra medlemsoptagelse, så vi hurtigst muligt lærer hinanden at kende.

Branchenyt

For at holde os internt opdateret om nyt og aktuelt blandt klubbens medlemmer, programlægges nogle møder til branchenyt, hvor 2-3 medlemmer har hver 20 min. til rådighed til at fortælle om egen branches aktuelle udfordringer og muligheder.